Monday, July 9, 2007

Release...

Hmm...hari ni rasanya saya dah mula rasa tenang. Sedikit tenang. Lebih tenang dari sebelum-sebelumnya. Asakan bebanan yang sejak seminggu dua mengganggu kepala rasanya sudah semakin ringan. Saya rasa mengambil keputusan untuk 'menghilangkan' diri selama dua hari lepas nampaknya berkesan. Ok saya cuma perlu fokus. Dan kerja adalah fokus utama saya. Yang lain, saya mahu tolak tepi. Biarlah apa orang nak kata. Saya akan tetap dengan pendirian saya. Cuma sekarang ni saya perlu cari kata-kata yang sesuai untuk mak, supaya dia tak kecik hati bila dengar keputusan saya nanti. Takut juga kalau mak berjauh hati. Saya tak mahu jadi anak derhaka. Tak pelah...kalau cakap elok-elok, ok agaknya. Tawakal je lah...



Huh! seronok hujung minggu ni. Saya habiskan masa melayan karenah sepupu-sepupu saya yang shomel lotey. Lukman (7 tahun) , Ehsan (6 tahun) dan Izzah (1 tahun lebih). Saja saya ke sana temankan mak cik saya, sebab pak cik saya ke Bangkok dua hari. Pening kepala jugak dengan budak-budak ni. Almaklum saja saya dah lama tak de adik kecik. Bila kena jaga budak-budak tu, kelam kabut juga jadinya. Sudahnya hari sabtu lepas, saya bawak diorang pi tengok cerita "Transformers". Amboi bukan main suka lagi diorang tu. Nasib baik berbaloi tengok cerita tu walaupun saya kena pangku Ehsan yang seberat 18 kilo, selama 2 jam lebih huhu! Cuma yang tak bestnya. Saya terbeli mainan Power Rangers untuk Ehsan tu sebelum movie, dan-dan tu lah dia mengaruk nak balik...ngantuk katanya...padahal bila sampai rumah berjam-jam digodeh mainannya tu. Bukannya nak tidur. Hai budak...budak... tapi saya seronok. Saya rasa 'hidup' semula. Dan saya rasa gembira untuk masa ni...harap-harap saya terus gembira macam ni selalu...

No comments: